Vybavovanie sťažností a podnetov
	Popis služby:
	Sťažnosť je podanie fyzickej alebo právnickej osoby, ktorým sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy a súčasne poukazuje  na konkrétne nedostatky, najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti orgánu verejnej správy. Podrobnosti o postupe pri podávaní, prijímaní, evidovaní, prešetrovaní a písomnom oznámení výsledku prešetrenia alebo prekontrolovania sťažnosti upravuje zákon č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach.
	
	Podľa zákona  o sťažnostiach sťažnosťou nie je podanie, ktoré:
	- má charakter dopytu, vyjadrenia, názoru, žiadosti, podnetu alebo návrhu a nie je v ňom jednoznačne vyjadrené, ochrany akého svojho práva sa osoba domáha,
	- poukazuje na konkrétne nedostatky v činnosti orgánu verejne správy, ktorých odstránenie alebo vybavenie je upravené iným právnym predpisom
	- je sťažnosťou podľa osobitného predpisu
	- smeruje proti rozhodnutiu orgánu verejnej správy vydanému v konaní podľa osobitného predpisu
	
	Petícia je určená na právo občana spoločne s inými obracať sa vo veciach verejného alebo iného spoločného záujmu na štátne orgány a orgány územnej samosprávy so žiadosťou, návrhom alebo sťažnosťou. Podmienky podania petície upravuje Zákon 85/1990 Z.z. o petičnom práve. Ak je predmetom petície činnosť orgánov územnej samosprávy a jej poslancov alebo štatutárneho orgánu organizácie, ktorej zriaďovateľom je územná samospráva, petíciu vybavuje príslušný orgán územnej samosprávy. Petícia musí byť podaná v úradnom jazyku.
	
	Petícia nesmie:
	
	- k porušovaniu ústavy a zákonov, popieraniu alebo obmedzovaniu osobných, politických alebo iných práv osôb pre ich národnosť, pohlavie, rasu, pôvod, politické alebo iné zmýšľanie, náboženské vyznanie a sociálne postavenie
	- k roznecovaniu nenávisti a neznášanlivosti
	- petícia nesmie vyzývať k násiliu alebo hrubej neslušnosti
	- petíciou sa nesmie zasahovať do nezávislosti súdu
	
	Komu je služba určená: Občan a Podnikateľ
	
	Na aký účel služba slúži: Služba slúži na riadenie procesu vybavovania sťažností a petícií od občanov.
	
	Spôsob použitia služby: Služba sa používa ako elektronické podanie, ktoré vytvorí žiadosť/ podnet od občana.
	
	Služba vyžaduje autentifikáciu: Na použitie služby sa vyžaduje autentifikácia (prihlásenie) klienta pomocou eID karty.
	
	Na použitie služby sa vyžaduje overenie totožnosti eID: Áno
	
	Na použitie služby sa vyžaduje autorizácia KEP: Nie
	
	Je služba spoplatňovaná: Nie
Dátum zverejnenia: 17.04.2018
Dátum poslednej zmeny: 25.04.2018
 Lesné
                                Lesné